CELCOM Buat Hal Lagi, Kali Ni Makan Duit Customer Dengan Taktik Halus!

22 comments
Kisah ini dikongsikan oleh pengguna laman sosial Facebook, Yusuf Zamani. Semoga memberi manfaat kepada para pembaca.

Gambar oleh pengguna Facebook yang lain.

Guys, Jangan Guna CELCOM Guys!

Saya adalah pengguna perkhidmatan Celcom.
Saya dah guna Celcom 3 tahun lebih dah.
Saya guna sim jenis S.O.X(School of Xpax)
Dan saya xpakai sebarang internet plan.

Dan hari ni saya rasa teraniaya dengan Celcom dan nak stop pakai Celcom.

Saya dah perasan berbulan dah, bila top up duit, selalu hilang tanpa sebab. Pernah saya top up RM5, hilang terus tanpa saya guna langsung. 4 hari lepas, saya top up RM 10. Saya guna RM3 dan sedar2 baki RM7 dah habes. Disebabkan saya xtahu selok-belok phone dan Celcom ni, saya just assume saya tertekan button Mobile Data dan duit saya habes kat situ.

Tapi semalam, saya tanye pade org yg tahu selok-belok bab ni. Die cek Data Usage kat phone saya. Die kate saye hanya on mobile data pade 3 hari di bulan Jun sahaja. Memang betul pun, time tu saya langgan Rm1 sehari sebab ade urusan di tempat lain. Dan saya dah stop langgan terus time tu.

Persoalannya, kemana duit saya yg banyak yg hilang tu?

Saya call 1111, Celcom punye talian pertanyaan dan aduan.(baru tahu semalam)

Saya cakap dengan die masalah yang saya hadapi.

Pada awalnya, operator Celcom tu tanye saye, ade x terima mesej dari nombor 5 angka? Saya cakap la...memang ade pon. Tapi saye X PERNAH respon langsung dengan mesej dari nombor 5 angka tu.

Tapi operator tu cakap, ade jenis mesej yg kalo x respon BATAL/NO... die akan automatik assume kite nak terima offer tu.

I was like...Apehal?...Aku x setuju pape pon...pastu nak ambek duit aku pulak...And another fact is dalam mesej tu xde ckp pon Kalo x setuju type No or whatever.

Taking my money without my consent and any notice is a total oppression!!!Seriously!!!

Pastu die cakap, kalo nak batalkan boleh. Pastu saya terus suruh batalkan. Tapi die ckp in future akan kena minx batalkan lagi...saya tanye die camne nak matikan terus supaya saya xkan kena lagi mesej2 tu...operator tu cakap...xboleh, memang sistem dah camtu. Pastu talian tiba2 terputus.

Pastu, saya terus cek nombor 5 angka tu. Dalam masa 48 jam yg saya top up RM 10 tu...xde langsung mesej dari nombor 5 angka tu. Saya tertanya-tanya balik dan call balik 1111.

Saya cerita balik benda yg sama sbb operator yg lain pulak yg angkat. Pastu saya tanye...bile last duit saya kena tarik dengan mesej2 5 angka tu? Die pon bagi la beberapa tarikh dan waktu yg specific yg ternyata mmg saya x dpt mesej2 tu. Saya ckp kat die saya dah cek phone saya dan last saya dpt mesej dari nombor 5 angka yg operator tu cakap tadi adalah pada bulan jun yg lalu.

Saya siap sebut balik mesej tu dari nombor mane...baca balik mesej tu pade die dan pade pukul berapa saya terima mesej tu.Mesej die camni.

RM 0 Tonton video-video gempak dari seluruh dunia yg pastinya menghiburkan!Klik http:/m.thecube.my/mmvi skrg!MsjdrCelcom.Info:1111
Jun 28,2015, 5:49 PM

Saya tanya balik, sebenarnya ke mana duit RM 7 saya tu HILANG?

Operator cakap...die akan sambungkan talian saya dengan supervisor die. Lama saya tunggu...pastu akhirnya dpt pon cakap dgn supervisor.

Selepas sekali lagi cerita semua2 yg dah cerita dgn 2 operator tadi..die tanye saya lagi...

ade guna apps instagram x? saya cakap la ade.
Pastu die cakap mungkin tulah puncanya?

And I was like...Apehal?Ape kaitan guna apps dgn credit aku kena ambek?

Saya tanye la ape kaitannya?

Pastu die tanye lagi...ade x pop up ads tiba2 timbul?

Saya ckp kat insta xde.

Die tanye lagi...ade guna apps youtube x?

Saya cakap la ade. Pastu mmg la ade pop up ads tu.

Pastu die ckp...itu lah yg ambek duit saya.

Saya betul2 xpuas hati...pastu tanye lagi...camne pulak guna apps boleh tarik credit?

Die hanye jawab...die memang camtu. Bile ade pop up ads tu...sama ade kat browser ke youtube ke insta ke...kena call celcom dan suruh operator batalkan.

MACAM MANE SAYA NAK TAHU DUIT SAYA KENA TARIK CAMTU?

PAstu....saya suruh cek balik...duit RM7 saya yg hilang tu sbb ape? dengan ayat yg agak tegas...

Tiba2...supervisor tu ckp...Maaflah...malam ni sistem kami down.

Dan akhirnya saya xtahu pon kemana sebenarnya duit RM7 saya tu hilang!


---------------------------------------------------------------------------------

Saya dari dulu ingat Celcom adelah the best antara yg lain...tapi knowing that ugly truth was really membuka mata saya. Family saya kate mmg ramai org yg kena. Ade kes org kena sampai kena caj RM18000, ade yg kena caj RM 2000...kakak dgn abg saya sendiri dah pernah kena dan depa dah tuka pon.

Saya post benda ni...sbb saye rase saya dah teraniaya dan bertanggungjawab utk beritahu org lain supaya x teraniaya jugak.

Apa yg boleh saya concludekan...Celcom pada hakikatnya menggunakan weakness kite utk cari keuntungan.

Seriously, ambek duit org tanpa tahu sebab dan reason...dan ambek duit org tanpa ape2 notice adalah satu penganiayaan yg besar.

Mungkin korang sendiri lalui benda ni...cuma xperasan dan xpernah cek.

Saya pakai prepaid mudah la sikit utk perasan bab2 ni...camne dgn mereka2 yg pakai bill?tiap2 bulan kena ambek duit tanpa perasan...

Bukankah Maqasid Syariah menuntut supaya tiada penganiayaan ke atas kita semua? Bukankah Kita perlukan negara yg secure utk hidup dengan tenang? BUkankah kita perlukan syarikat2 yg membuat urusan yg adil?

Boleh tolong viralkan?supaya xde lagi yg dizalimi dan dianiaya mcm saye.



Guys, Jangan Guna CELCOM Guys!Saya adalah pengguna perkhidmatan Celcom.Saya dah guna Celcom 3 tahun lebih dah.Saya...

22 ulasan

Saya pakai Celcom 20 tahun tak kena pun mcm tu...

Mak saya pun sama.. setiap kali topup duit hilang mcm tu je.. last last pegi celcom.. dia print statement.. start dr bln 8 topup nya dicuri oleh no 5 angka...

Mak saya pun sama.. setiap kali topup duit hilang mcm tu je.. last last pegi celcom.. dia print statement.. start dr bln 8 topup nya dicuri oleh no 5 angka...

Saya pun kena kes ini. Saya pengguna SOX juga. Reload RM10 pastu tiba2 boleh habis jadi RM0.46 pula. ISH

Saya guna celcom 10 tahun..bil tinggi selalu..pernah sekali kena rm280..bila call diorg ckp ada la tu silap buka data..pandai2 je reka alasan..lepas tu terus tukar kpd oneXOX..skrg bil xabih pun rm50 sekali ngn data plan sebulan...

Cuba delete all n send blik ke no 2..

rasanya 20 tahun dulu sistem sms pun blm wujud.. :)

tak payah tuduh celcom je, semua jenis rangkaian mmg mcm tu, lain kali klu xnk guna internet matikan data, klu nak guna register dulu

saya pakai simkad Tone Excel, jangan kan duit kena ambil..dapat pula duit tiap2 bulan, tak percaya call saya 0194702295 atau layari bit.ly/mukminhasil100fb

Sy ex celcom... sy suda 13 tahun guna. Kedit balik2 kena telan. Bila dpt msj yg pelik2, sy call careline dan batalkn. X lama ada yg lain plak... last2 sy jumpa tone plus. Jd sy upgrade simkd celcom ke tone plus.

Tone plus terbaik, setiap kali top up dapat duit, dpt internet free dan laju x mcm free maxis yg buka gambar pun siput, apa lagi nak layan you tube. Lepas tu dpt point, blh tukar dgn tiket air asia. Percuma lagi insurance kemalagan bernilai 100k. Perghhh... memeang terbaik... lagi best, skarng bulan2 tone plus bagi duit untuk top up. Bnyk plak tu, lebih buat bayar bil2 lain, bayar ccm keta, buat beli minyak keta...

Nak lagi lanjut blh hubungi saya d talian 0135544561. Wsap pun blh... SAHAR...

Buat complaint kat SKMM (https://aduan.skmm.gov.my). Lepas 2 minggu, celcom dah refund kpd saya.

Kalau complaint kat customer service, dia orang akan ambil masa lama untuk layan kita. Baik kita complain terus kat SKMM. SKMM akan ambil masa 2 hari untuk process aduan dan paksa dia orang buat siasatan secepat mungkin. Akhirnya refund kpd kami. SKMM akan buka saman kpd telco kalau aduan diterima.

20 tahun pakai celcom....nampak sangat beliau tu penipu...kincing lebih..

Saya pun hadapi masalah yg sama mcm anda semua.top up 10 ,skjp je hilang..will make a complaint to skkm soon.

Knpe pulak tipu... celcom dh wujud berpuluh tahun kan? Saya pakai sejak umur 18 tahun hingga skrg dh 34 tahun. Dr prrpaid yg top up credit ngan line asing2.. sehingga bil... xde masalah pun. Skrg dh tikar pakej murah rm38 sebulan skali data... bil, bukqn prepaid. Maintain je....

Knpe pulak tipu... celcom dh wujud berpuluh tahun kan? Saya pakai sejak umur 18 tahun hingga skrg dh 34 tahun. Dr prrpaid yg top up credit ngan line asing2.. sehingga bil... xde masalah pun. Skrg dh tikar pakej murah rm38 sebulan skali data... bil, bukqn prepaid. Maintain je....

mmg ada masalah mcm ni.. dan ini bukan berlaku pada celcom ja... dkt telco pon boleh jadi... just call dan mintak dia batalkan semua services.. setel.. apa daaa... benda pe yang perfect dalam dunia ni... kita pon ada time berak dan terkentut pada masa sama laaa... klu kita pon xperfect dont aspect all services in the world perfect maaaa....

Dulu saya guna digi,celcom,mexis,tone talk,xox,kenapa saya terpaksa tukar..? Jom tukar tone excel topup rm30 free 1GB 90¢ dibayar terus masuk akaun 70 mata point terkumpul topup rm50 free keredit rm20 free insuran rm100k boleh buat duit ribu riban daftar dulu baru upgrade
FREE REGISTER
https://lnkd.in/btdX6qc
http://AutoDownLine123.com/?ref=55076

Sya pun kena..plan celcom x2..takde basic data..tukar sim4g..masuk fon 4g..dah tutup semua data dan background data..download via wifi..3 ke 4 hari kwmudian dtg sms ANDA MEMASUKI PWNGGUNAAN DATA 10SEN PER 10KB..KREDIT ANDA AKAN DIPOTONG MELALUI PENGGUNAAN DATA..padahal dah off data tu..adakah sim 4g bertindak balas dgn sistwm telefon 4g?

sapa kata celcom tak sampai 20 tahun...aku la nie dh 44 tahun..pakai celcom sejak umur 20 tahun...maknanya dah 24 tahun aku guna celcom...ok je celcom prepaid.

back to top